HTML

Kommunikációelmélet

Ez a blog azért jött létre, hogy a modern kommunikáció elméleti témákban építő jellegű vitákat tudjanak lebonyolítani a hozzászólók.

Friss topikok

Médiahatás

2011.10.07. 21:51 KOMMUNIKÁCIÓELMÉLET

A média hatása a gyerekekre

Szokásos hétköznap este, a 4 évesem kanalazza sóskát az étkezőben! Az amerikai konyhának hála látja a tv-t! Reklám, éljen az általa is igen kedvelt tejszelet!

A hirdetés koncepciója felnőttszemmel is elég bárgyú: kisfiúsan felöltöztetett kreatív fiú kivan a melótól, nem jön az ihlet, tapsol egyet,s lám egy egész hűtőszekrény hullik alá az égből!Mi sem természetesebb ennél! Természetesen dugig tömve az áhított csemegével -amit a leánykám ma nem kap,pedig sóskát eszik-.

Violka elejti a kanalat és bőszen tapsikol. Várja a hatást! Csalódottan kérdezi, hogy most akkor a bácsi hazudott, vagy füllentett?

Most mit mondjon a felelősségteljes szülő? " Kislányom! NE higgy el mindent, amit a tv-ben látsz!"

Megjegyzem mellesleg, hogy a sztori pikantériája, hogy a fiúcska az édesanyjától tanulta a tapsolós trükköt, ez pedig nem vet ám jó fényt a magamfajta "szimpla anyukákra, akinek legalább másfél óra kell, hogy valami sütit rittyentsen az asztalra!

Erre a 4 évesem leszögezi:akkor a tv-ben sem minden igaz!

RR

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kommedia2011.blog.hu/api/trackback/id/tr963286388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KOMMUNIKÁCIÓELMÉLET 2011.10.08. 18:31:23

Reni szövegét szerintem a reklámiparnak is el lehetne küldeni... Bár a reklámokat a legritkább esetben jellemzi a körültekintés. Mindenki ismeri a Milka-tehén esetét, amikor a városi gyerekek csodálkoznak, hogy a tehén hogy-hogy nem lila, és miért csak tejet ad és nem kakaót... Hát igen, a reklám is a kommunikáció része, de nem mindegy, hogyan élünk vele!
Gitta

kevali 2011.10.08. 19:03:48

Ranschburg Jenőnek ez a véleménye arról, hogyan hatnak a reklámok a gyerekekre:
"A gyermek majd úgyis eléri a szülőnél, hogy az adott terméket megvásárolja. Ezt azért tartom roppant veszélyesnek, mert a gyermek nem tud mérlegelni, mégis arra próbálják rávenni, hogy zsarolja ki azt a valamit, ami adott esetben ellenkezhet akár a családi büdzsé teherbíró képességével, akár a szülő elveivel."
Ranschburg Jenő a reklámok korhatárhoz kötését betarthatatlan és értelmetlen követelménynek tartaná, ám elmondta: ha rajta múlna a kérdés szabályozása, ő egészen biztosan nem engedélyezné azokat a hirdetéseket, amelyek közvetlenül a kiskorúakat célozzák meg.
Jó ötletnek tartaná, ha egy zsűri minősítené a reklámokat.

Olvastam, hogy több mint tíz éve kiadtak egy tankönyvet, címe: "Living in a Material World (Élet egy anyagias világban)" A könyvet kissé idősebbeknek írták, mint a te gyereked, 14--18 éveseknek. A szerzők megismertetik őket a reklámok céljával, hatásuk lélektani hátterével és elkészítésük módszereivel, így hozzásegítik a fiatalokat ahhoz, hogy kritikával fogadják a reklámokat.
Szerintem azóta sem fordították le magyarra. :)
süti beállítások módosítása