A média hatása a gyerekekre
Szokásos hétköznap este, a 4 évesem kanalazza sóskát az étkezőben! Az amerikai konyhának hála látja a tv-t! Reklám, éljen az általa is igen kedvelt tejszelet!
A hirdetés koncepciója felnőttszemmel is elég bárgyú: kisfiúsan felöltöztetett kreatív fiú kivan a melótól, nem jön az ihlet, tapsol egyet,s lám egy egész hűtőszekrény hullik alá az égből!Mi sem természetesebb ennél! Természetesen dugig tömve az áhított csemegével -amit a leánykám ma nem kap,pedig sóskát eszik-.
Violka elejti a kanalat és bőszen tapsikol. Várja a hatást! Csalódottan kérdezi, hogy most akkor a bácsi hazudott, vagy füllentett?
Most mit mondjon a felelősségteljes szülő? " Kislányom! NE higgy el mindent, amit a tv-ben látsz!"
Megjegyzem mellesleg, hogy a sztori pikantériája, hogy a fiúcska az édesanyjától tanulta a tapsolós trükköt, ez pedig nem vet ám jó fényt a magamfajta "szimpla anyukákra, akinek legalább másfél óra kell, hogy valami sütit rittyentsen az asztalra!
Erre a 4 évesem leszögezi:akkor a tv-ben sem minden igaz!
RR